Tid i Østfold

Landslagssamlingen i Oslo/Østfold forrige uke var veldig bra. God mengdetrening fortsatt, men med god fart på hardøktene. Viktig å være ekstra nøye på de rolige øktene på denne tiden av året, slik at jeg klarer å bygge form med mye trening i stedet for å bryte den ned. Som hardøkter løp vi et mindre sprintløp i Oslo på tirsdag, en stafettøkt i Strømstad på torsdag, og Blåveissprinten i Fredrikstad lørdag. Jeg har fortsatt mye å gå på når det gjelder sprintteknikken, men jeg føler ikke det ligger så langt unna. I skogen sitter det mye bedre, og det er jo der jeg har hatt hovedfokus det siste året. Stafettøkt med landslaget er som alltid moro, og med ropert og sirener blir det bra trykk. Mellomdistansen i Fredrikstad lørdag var et bra løp for meg, der jeg hadde den samme følelsen som jeg har hatt på gode treninger i vinter. Fint å se at det holder et høyt nivå! Og selv om løpet i seg selv var som trening å regne, er det godt å ta med seg gode erfaringer inn mot uttaksløpene til World Cup om to uker. At samlingen var lagt til Østfold var bare herlig, det er alltid deilig å være her! Bra terreng og kart!

Kart og kommentarer i kartarkivet.

Nå er jeg hjemme i Hærland og skal være her i to uker framover. Fint å trene i de gamle rundene! Det blir trening og forberedelser fram mot uttaksløpene, kombinert med skolearbeid. Som tidligere nevnt løper jeg mellom- og langdistansen under Norwegian Spring til helgen – der jeg håper på gode gjennomkjøringer.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar